Mućke

Datum: 20.02.2008

Hrvatsko nebo strave


Zračni prijevoz smatra se već dugo godina najsigurnijim prijevozom. Jedan od razloga za to sigurno leži u činjenica da se greške u zrakoplovstvu (pre)skupo plaćaju. Kod zrakoplovnih nesreća posljedice su velike, uglavnom nema preživjelih putnika i članova posade a materijalne štete na sredstvima su totalne. Da bi se spriječile te katastrofalne nesreće, ulaže se jako puno novca, truda i znanja u zrakoplove, aerodrome, opremu i osoblje. Radni procesi u zrakoplovstvu strogo su propisani međunarodnim i nacionalnim propisima i preporukama. Prijevozna sredstva i prateća oprema moraju zadovoljiti stroge standarde, podvrgnuti su čestim rigoroznim kontrolama i provjerama. Osoblje na zrakoplovima i u službi zrakoplovstva moraju biti dobro obučeni i istrenirani a u svom radu obavezni su pridržavati se propisanih normi.
Fotografija: Uprava zračnog prometaHrvatska kao turistička zemlja, unatoč malom broju stanovnika, ima relativno razvijen zračni promet. Uz nacionalnog prijevoznika Croatia Airlines u zračnom prijevozu u Hrvatskoj sudjeluje i nekoliko manjih kompanija. Hrvatska ima i nekoliko aerodroma, najveći je u Zagrebu a ostali su uglavnom uz velika turistička središta na jadranskoj obali. Jadranski aerodromi svoj glavni promet ostvaruju u vrijeme turističke sezone.
U skladu sa međunarodnim propisima i preporukama, pri Ministarstvu pomorstva, prometa i veza oformljena je i djeluje Uprava zračnog prometa. Ta uprava ima zadaću osigurati, provoditi i kontrolirati sve procese vezane uz zračni promet.
Kako Uprava zračnog prometa obavlja svoju zadaću objavio je Nacional a mi dijelom prenosimo:

Premda se službeno američko izvješće očekuje ovog tjedna, Nacional je doznao kako je još prije desetak dana američki veleposlanik Robert Bradtke donio loše vijesti u hrvatsko Ministarstvo vanjskih poslova.
Američke zračne vlasti smatraju kako u hrvatskoj upravi za zračni promet, među ostalim, nema dovoljno kvalificiranih ljudi da obavljaju povjerene poslove, a sustav nadzora i certificiranja pilota i zrakoplova u Hrvatskoj je vrlo slab. Zapravo, američke zračne vlasti detektirale su ono što je već godinama javna tajna u Upravi zračnog prometa - ona ne samo da nema kontrolu nad većinom zrakoplova u registru, nego službenici koji tamo rade nemaju nikakvo operativno iskustvo iz zrakoplovstva i ima ih premalo, približno 30-ak. Kad je sezona letenja, od proljeća do jeseni veliki broj vlasnika manjih zrakoplova čeka na tehnički pregled i produljenje registracije mjesecima.
Najviše štete od svega toga imao je hrvatski nacionalni zračni prijevoznik Croatia Airlines koji je s pozitivnom ocjenom prošao nadzor američkih zračnih vlasti. Međutim, zbog loših ocjena koje su Amerikanci dali Upravi zračnog prometa propao je posao za koji se Croatia Airlines spremao godinama.


Ova informacija o “nesposobnosti” najviše institucije zadužene za upravljanje zračnim prometom, u najmanju ruku je zabrinjavajuća.
Ponovno Hrvatska dobiva upozorenja da joj institucije ne funkcioniraju u skladu sa međunarodnim standardima. Ponovno odgovorni ne poduzimaju ništa da bi se stanje promjenilo. EU nas upozorava da ne valja pravosuđe i da smo zahvaćeni korupcijom. Vlada na to reagira raznim igrama i prijevarama.
Svemu ovome mora se dodati loša i zakašnjela reakcija hrvatskih spasioca u slučaju gašenja turskog broda. Loša organizacija kod gašenja požara na Kornatima. U zračnom prometu svakako treba spomenuti vojni helikopter koji je pao u Vukovaru i helikopter koji je rigao vatru na kornatima. Pa tu je nezadovoljstvo pilota u Croatia Airlinesu i Požar u trafostanici Zračne luke Zagreb . Nesposobna uprava Zračne luke Zagreb i tako dalje...
Svim ovim problemima zajednička je nekompetentna vlast i institucije vlasti. Njihov način odabira kadrova bez zakonskih procedura doveo je do predraspadnog stanja u većini, za život bitnih institucija. Pale su žrtve na Kornatima, otrovani su ljudi u Zagrebu, urušavaju se ulice, nestaju kuće, divljaju cijene, proizvodi se inflacija. Građanima ostaje malo mogučnosti. Mogu se moliti dragom bogu ili ne putovati kopnom, morem i zrakom. Uz put moraju dobro paziti da ih ne ugrozi kakvo prometalo iz nadležnosti Kalmetinog ministarstva, odnosno Sanaderovog carstva.


E mail